Podejmujemy działania służące zminimalizowaniu ryzyka, na jakie narażeni są nasi pracownicy, partnerzy, klienci oraz nasze jednostki operacyjne.
Elavon nieustannie ściśle monitoruje rozprzestrzenianie się nowego koronawirusa COVID-19. Aby wyprzedzić możliwy rozwój sytuacji, wdrożyliśmy działania umożliwiające zminimalizowanie potencjalnego wpływu wirusa na naszych pracowników, klientów i partnerów, jak również na nasze jednostki operacyjne oraz długofalowe wyniki finansowe.
Nasz plan obejmuje wszystkie oddziały wraz z pracownikami oraz spółki powiązane. Podejmowane działania mają na celu zwiększenie gotowości i elastyczności działania oraz usprawnienie czynności naprawczych. Ponadto w planie uwzględnione zostały strategie adaptacyjne umożliwiające stałe monitorowanie i łagodzenie wpływu pandemii na spółkę oraz jej pracowników. Plany utrzymania ciągłości działania przedsiębiorstwa razem z planami dotyczącymi naszych kluczowych dostawców i zewnętrznych usługodawców opracowywane są we współpracy z wewnętrznymi i zewnętrznymi partnerami. Nasze plany są regularnie weryfikowane, tak aby zapewnić ich skuteczność i odpowiedni zasięg.
Nieprzerwane świadczenie kluczowych usług finansowych jest naszym priorytetem oraz podstawą strategicznego planowania. Jako kluczowy partner w zakresie przetwarzania płatności ściśle monitorujemy liczbę transakcji oraz sprawność operacyjną naszych systemów autoryzacji, przetwarzania i rozliczeń. Wykonaliśmy pomyślne testy kluczowych planów wznowienia działalności biznesowej, które są gotowe do wdrożenia w momencie wystąpienia takiej konieczności. Będziemy dalej świadczyć usługi finansowe na rzecz naszych klientów na najwyższym możliwym poziomie w ramach zaistniałej sytuacji, zgodnie z zaleceniami organów publicznych i regulacyjnych.
Nasze działania podejmowane w odpowiedzi na COVID-19 są koordynowane przez scentralizowany ośrodek dowodzenia i nadzorowane przez głównych specjalistów ds. ryzyka oraz ryzyka operacyjnego. Ponadto wszystkie kluczowe zespoły wspólnie podejmują działania ukierunkowane na pracowników, bezpieczeństwo i higienę miejsca pracy, ciągłość biznesową, odpowiednią komunikację oraz łagodzenie potencjalnych lub faktycznych zagrożeń biznesowych. Weryfikujemy plany ciągłości biznesowej z różnych obszarów działalności naszej firmy, tak aby zapewnić kontynuację procesów, w tym procesów wspierających naszych klientów. Oceniamy i testujemy zapasowe lokalizacje oraz możliwości przeniesienia bądź relokacji miejsc pracy ze szczególnym naciskiem na pracowników pełniących kluczowe funkcje biznesowe. Podobne czynności wykonujemy z zakresie ewentualnego umożliwienia dostępu do naszych systemów z laptopów oraz za pomocą sieci VPN.
Ponadto podejmujemy jednolite i proaktywne działania w zakresie ograniczeń podróży i kwarantanny, tak aby zapewnić bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów. W oparciu o wytyczne w zakresie podróży poziomu 2 i 3 Centrum ds. zapobiegania i kontroli chorób (CDC) oraz równoważne wytyczne z krajów, w których działamy, okresowo ograniczyliśmy podróże wyłączne do niezbędnych międzynarodowych podróży służbowych. Dodatkowo poprosiliśmy wszystkich naszych pracowników, którzy wrócili z Chin, Korei Południowej, Iranu, Włoch oraz Japonii lub których członkowie rodzin lub bliskie osoby wróciły z tych krajów, o pozostanie w domu przez 14 dni. Ponadto w dalszym ciągu będziemy monitorować wytyczne dotyczące zdrowia publicznego przekazywane przez władze wszystkich krajów i razie konieczności wprowadzimy odpowiednie zmiany.
Firma Elavon jest przygotowana do wspierania swoich pracowników, partnerów oraz klientów i zapewnienia ciągłości swoich operacji.