Za każdym razem, gdy klient opuszcza twój sklep z pustymi rękami, straciłeś możliwość osiągnięcia potencjalnych zysków. Te proste kroki mogą pomóc ci w przekształceniu oglądających w kupujących.
Myśl jak klient
Wejdź do sklepu w butach klienta – i przybierz jego oblicze – co widzisz? Jak się czujesz? Czy sklep jest zachęcający, czy czujesz się w nim bezpiecznie? Czy tuż przy wejściu znajdują się elementy przyciągające wzrok? Czy możesz łatwo zrozumieć, jak zachować bezpieczeństwo i przestrzegać ograniczeń i jednocześnie nie odczuwać onieśmielenia lub zagubienia? Doświadczenie klienta może stanowić różnicę pomiędzy oglądaniem a zakupem. Zwróć uwagę na układ sklepu, oświetlenie i ścieżkę prowadzącą do kasy. Jeżeli kolejki wydłużyły się ze względu na konieczność zachowania dystansu społecznego, spróbuj ułożyć tańsze przedmioty na drodze do kasy – aby zająć czymś kupujących podczas oczekiwania w kolejce. Jest to wspaniały sposób, aby zachęcić ich do impulsywnych zakupów.
Nawiąż rozmowę
Im dłużej klient przebywa w sklepie, tym bardziej prawdopodobne jest, że dokona zakupu. Zachęcenie klientów, aby czuli się komfortowo i nie spieszyli się, robiąc zakupy może zwiększyć twoją sprzedaż do 40%*. Upewnij się, że wszystkie osoby wchodzące do twojego sklepu czują się mile widziane i nie znajdują się pod presją. Poznaj i zrozum swoich klientów, abyś mógł im przekazać dostosowane do nich rekomendacje. Nawiązuj naturalną rozmowę, bez stosowania chwytów sprzedażowych – i odpowiednio przeszkol swój personel, by wiedział, jaka jest między nimi różnica.
Prowadź sprzedaż krótkoterminową
Oferty limitowane nie muszą sprawiać wrażenia ‘tanich’. Jeżeli są właściwie stosowane, są wspaniałym sposobem na wzbudzenie zainteresowania i pilnej potrzeby zakupu. Są to również pozytywne elementy budowania marki – 75** konsumentów twierdzi, że tego rodzaju zachęty poprawiają sposób, w jaki postrzegają daną firmę.
Pokaż swoje atuty
Czy twoje produkty uzyskują wspaniałe opinie? Wykorzystaj je! Pozytywne informacje zwrotne od innych klientów budują zaufanie i mogą przekonać oglądających do dokonania zakupu/ 93%*** konsumentów twierdzi, że opinie internetowe mają wpływ na ich decyzje zakupowe.
Pozwól swoim klientom płacić w wybrany przez nich sposób
Każdy ma swój ulubiony sposób płacenia – upewnij się, że go umożliwiasz. Akceptowanie różnych metod płatności, od różnych rodzajów kart po metody mobilne daje twoim klientom maksymalny wybór w momencie zapłaty i może spowodować, że będą robić zakupy w Twoim sklepie częściej i wydawać więcej. Pokaż, które metody akceptujesz poprzez jasne oznakowanie w swoim sklepie. Buduje to zaufanie i daje pewność, a jednocześnie wysyła sygnał, że klient ma do czynienia ze sprzedawcą wysokiej klasy, zapewniającym wygodne i bezproblemowe doświadczenie płatnicze.
Są to proste kroki, ale zbyt wielu sprzedawców detalicznych nie stosuje ich w praktyce. Wypróbuj je – nie masz nic do stracenia. Możesz jedynie zyskać.
Zawartość akredytowana przez Discover® Global Network.
Źródła:
*Ellen Brown, Im wolniej robisz zakupy, tym więcej wydajesz.
**Wirtualne zachęty, przyszłość nagród
*** Bernard May, Jak wykorzystać opinie w Internecie dla zwiększenia rozwoju działalności