Zarządzanie hotelem wymaga nie tylko dużej wiedzy, ale także umiejętnego korzystania z wiedzy innych. Powierzenie poszczególnych obszarów specjalistom pozwala zaoszczędzić czas i skoncentrować się na hotelowych gościach. Ekspertów warto zapytać o zdanie m.in. w sprawie obsługi płatności dla hoteli.
Postępująca automatyzacja i rozwój nowoczesnych technologii sprawiają, że pobyt w kilkugwiazdkowych obiektach noclegowych staje się z roku na rok coraz bardziej komfortowy, a obsługa gości przebiega sprawniej niż kiedykolwiek. W miarę jak rośnie stopień zaawansowania rozwiązań, bardziej komfortowa, a zarazem efektywna, staje się także praca hotelowego personelu. Procesy, które do niedawna były bardzo czasochłonne, obecnie przebiegają bardzo sprawnie z korzyścią dla pracowników i gości.
Dotyczy to m.in. obsługi płatności, która w ostatnich latach przechodzi prawdziwą rewolucję. Kolejne pokolenia klientów są coraz bardziej przyzwyczajone do kart płatniczych, smartfonów i transakcji online. Hotele wychodzą naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom w tym zakresie. Jakie rozwiązania mają do dyspozycji?
Link do płatności
Płatności online za hotel są popularne w przypadku opłacania rezerwacji. Często pośredniczą w nich serwisy rezerwacyjne, co w praktyce przekłada się na dodatkowe koszty. Można ich jednak uniknąć. Dzięki linkowi umieszczonemu w mailu, Klienci płacą bezpośrednio hotelowi, pomijając serwisy rezerwacyjne. Dostawcy usług, umożliwiający płatność online za hotel, dbają o bezpieczeństwo takiej transakcji, zapewniając odpowiednie systemy ochrony i najwyższe standardy szyfrowania.
Z punktu widzenia obiektu noclegowego, płatność przez link ma wiele zalet: pozwala uniknąć prowizji dla serwisów, zmniejsza się liczba reklamacji chargeback, wynikających z błędów przy ręcznym wpisywaniu danych z kart. Ponadto obsługa płatności dla hoteli przez link ogranicza też liczbę odwołanych i nieopłaconych rezerwacji.
Terminal płatniczy dla hotelu
W przypadku transakcji realizowanych w hotelu, należy się liczyć ze stałym wzrostem popularności metod bezgotówkowych. W tym kontekście ważne jest, aby obiekt zapewniał obsługę płatności w taki sposób, jaki jest najbardziej wygodny dla klienta – zarówno kartą płatniczą, jak i urządzeniem mobilnym. Rozwiązaniem są terminale płatnicze, które pozwalają na przyjęcie płatności popularnymi kartami, tj. Visa®, Mastercard®, Diners Club®, JBC®, Union Pay® oraz American Express®, w tym także zbliżeniowo. Terminale obsłużą też płatności dokonywane z użyciem urządzeń mobilnych, czyli smartfonów i smartwatchy.
Duży wybór metod płatności to nie tylko szansa na większy zysk, ale także wygoda, bo wystarczy podpisać jedną umowę o współpracy, a wszystkie transakcje w danym miesiącu są ujęte na jednym rozliczeniu, dzięki czemu raportowanie jest znacznie ułatwione. Nowoczesny terminal płatniczy w hotelu pozwala zresztą nie tylko płacić na wiele sposobów, ale też w rozmaitych okolicznościach. Dzięki różnym sposobom łączności, goście nie muszą płacić w recepcji; mogą dokonać opłaty przy basenie albo przy stoliku w restauracji. Z myślą o hotelach, terminale zostały także wyposażone w wiele przydatnych funkcji, tj. preautoryzacja, MO/TO, Express check out, wybór języka komunikatów oraz Dynamiczne Przeliczanie Walut i możliwość wyboru waluty rozliczania płatności.
Optymalizacja procesów
Terminale mogą być w pełni zintegrowane z programami i aplikacjami służącymi do obsługi płatności dla hoteli. Takie rozwiązanie w oczywisty sposób poprawia efektywność pracy i ułatwia zarządzanie obiektem. Z kolei dzięki dedykowanym portalom zapewnianym przez dostawców usług płatniczych – np. iMerchantConnect firmy Elavon – wszystkie dane o transakcjach są gromadzone w jednym miejscu. W razie potrzeby można w każdej chwili uzyskać do nich dostęp i przeanalizować dane sprzedażowe w wybranym przez siebie zakresie. To pozwoli na wyciągnięcie odpowiednich wniosków i usprawnienie podejmowanych działań.
Specjaliści od płatności
Zmieniające się oczekiwania klientów stymulują rozwój produktów i usług w wielu branżach. Wielkie tempo zmian sprawia, że nie sposób za nimi nadążyć w pojedynkę. Dotyczy to licznych obszarów działania hotelu, w tym także obsługi płatności.
Chcesz zapewnić swoim gościom możliwość wygodnego płacenia, a jednocześnie poświęcić się w większym stopniu swoim kluczowym zadaniom? Zapytaj profesjonalnego dostawcę usług płatniczych o rekomendowane rozwiązania.