Dla sprzedawców detalicznych kwartał finansowy, który obejmuje Black Friday, Cyber Monday, Święto Dziękczynienia, wyprzedaże świąteczne i okres przed Nowym Rokiem, jest kluczowy. Dlatego też Michael Bosshammer, nasz Head of Retail, przedstawia cztery trendy płatnicze, które trzeba wziąć pod uwagę, planując strategie na „złoty kwartał”.
Handel detaliczny uległ transformacji, ponieważ restrykcje dotyczące zdrowia publicznego nasiliła wiele trendów, które już wcześniej się rozwijały. Szacuje się, że pandemia przyspieszyła przejście ze sklepów fizycznych na zakupy cyfrowe o około pięć lat, co wpłynęło na wiele innych aspektów handlu.
Jeśli chcesz oferować klientom wyjątkową obsługę, to sposób, w jaki płacą, musi być priorytetem. Oto kilka trendów płatniczych, które warto rozważyć:
- Oferuj różne sposoby płatności – oprócz płatności realizowanych przy kasie, zakupy online, w aplikacji i zdalne, są stałymi elementami handlu detalicznego, który wciąż ewoluuje. Połączenie obu tych rozwiązań, znane jako omnicommerce, jest rozwiązaniem przyszłości. Zachowania, które przyjęliśmy w czasie pandemii – takie jak korzystanie z BOPIS (buy online, pick-up in-store) i większe wykorzystanie handlu elektronicznego – już z nami pozostaną.
- Bezproblemowe kasy online – prawie jeden na pięciu kupujących porzuca koszyk z powodu „zbyt długiego/skomplikowanego procesu płatności". Pomyśl o wdrożeniu analizy ryzyka transakcji, aby zastosować zwolnienia z obowiązku silnego uwierzytelniania klienta przy transakcjach do kwoty 500 euro lub jej równowartości w innych walutach.
- Wykorzystaj dane o płatnościach do analizy tego, co kupują Twoi klienci, kiedy kupują i jak płacą, aby zaoferować im sprzedaż dodatkowych usług czy produktów.
- Buduj lojalność klientów – sprzedawcy detaliczni, którzy myślą przyszłościowo, szukają innowacyjnych sposobów, aby tworzyć programy nagród i budzić oraz zwiększać lojalność klientów. Nowoczesne programy lojalnościowe wykorzystują technologię aplikacji do nagradzania stałych klientów.
Przyszłość dzieje się już teraz. Świat szybko się zmienia, a dzięki rozmowom i współpracy możemy zrozumieć nowe możliwości, odpowiedzieć na nie i podjąć wyzwania, przed którymi stoi handel detaliczny. Dzięki zaawansowanym innowacjom i technologiom płatności Twój sklep może zawsze być otwarty – nawet gdy jego drzwi są zamknięte.
Niezależnie od tego, czy w swoim sklepie przyjmujesz miejscowych klientów, czy klientów internetowych z całego świata posługujących się wieloma walutami, jesteśmy jedynym ekspertem w dziedzinie płatności, którego potrzebujesz.
Aby porozmawiać o swoich potrzebach dotyczących płatności w sprzedaży detalicznej, skontaktuj się z naszymi ekspertami.
Źródła:
1Baymard.com cytowany w Future of Retail, Elavon Europe, 2022. [This link to UK will have to remain as this whitepaper is not in Polish on our site]