Usprawnienia, które można wprowadzić w punkcie sprzedaży w celu zwiększenia bezpieczeństwa i zmniejszenia liczby oszustw.
Autoryzacja nie gwarantuje dokonania płatności. Potwierdza jedynie, że na karcie są wystarczające środki i nie została ona zgłoszona jako zagubiona lub skradziona w danym momencie. Jeśli transakcja okaże się fałszywa, możesz odpowiadać za obciążenie zwrotne. Uwaga: nie należy wprowadzać kodu autoryzacyjnego podanego przez posiadacza karty. Kody autoryzacyjne można uzyskać jedynie od banku posiadacza karty (poprzez automat, bramkę lub linię autoryzacyjną).
Twoje konto może być używane tylko do tego, do czego zostało zatwierdzone.
- Nie można go używać jako osobistego bankomatu.
- Nie można go używać do sprzedaży osobistej własności.
- Nie można go używać do przyjmowania płatności w imieniu innej firmy.
Wszelkie zmiany w ustawieniach konta muszą być wcześniej zatwierdzone przez Elavon.
Terminale płatnicze muszą być przechowywane w bezpieczny sposób. Ma to na celu zapewnienie, że nie będą one dostępne dla oszustów ani nie zostaną wyniesione z pomieszczeń. Należy regularnie inwentaryzować terminale, a w przypadku braków natychmiast skontaktować się z firmą Elavon.
Czujność jest pierwszą linią obrony przed atakami oszustów. Oszuści mogą próbować odwrócić Twoją uwagę podczas transakcji, co daje im czas na zmianę kwoty, użycie skradzionej karty, ręczne wprowadzenie numeru karty lub dokonanie zwrotu pieniędzy. Zaraz po wydrukowaniu sprawdź, czy na potwierdzeniu transakcji nie ma żadnych odstępstw np. „keyed” lub „*” dla karty z paskiem lub chipem i PIN-em. Mogą one wskazywać, że użyto skopiowanej karty.
Ustaw hasło na swoim terminalu do zwrotów i upewnij się, że tylko kluczowy personel ma do niego dostęp. Dzięki temu oszuści nie będą mogli dokonywać nieuprawnionych zwrotów.
Pamiętaj, aby zwrot pieniędzy był zawsze dokonywany na tę samą kartę, z której dokonano pierwotnej sprzedaży.
Jeśli podejrzewasz, że została przetworzona oszukańcza transakcja, możesz nadal być w stanie ją unieważnić, pod warunkiem, że nie wykonano operacji „zamknięcia dnia” na terminalu. Zadzwoń do dostawcy terminala i poproś o przeprowadzenie Cię przez etapy unieważniania transakcji.
Transakcje wysyłkowe i telefoniczne (MOTO) stanowią najwyższe ryzyko ze względu na trudności w zweryfikowaniu, czy posiadacz karty jest tym, za kogo się podaje. Tam, gdzie to możliwe, stosuj kartę z chipem i PIN lub płatności zbliżeniowe oraz rozważ uczestnictwo w systemie pay-by-link, jeśli Twój model biznesowy wymaga przetwarzania transakcji MOTO. Porozmawiaj z nami o tym.
Przeprowadź kontrolę wiarygodności przychodzących zamówień.
- Czy zamówienie jest nietypowo duże dla pojedynczego klienta?
- Czy klient używa wielu kart do realizacji płatności?
- Czy zamawiane towary powinny być dostępne bliżej miejsca, w którym się znajduje klient?
- Czy klient wysyła własnego kuriera po odbiór towaru?
- Czy adres wysyłki jest adresem strony trzeciej (np. hotelu, stacji benzynowej itp.)
Mogą to być oznaki oszustwa i jeśli nie czujesz się komfortowo kontynuując zamówienie, poproś klienta o przyjście do sklepu i przeprowadzenie transakcji z użyciem karty chipowej i PIN-u.
W przypadku przetwarzania danych w handlu elektronicznym, współpracuj ze swoim dostawcą bramki płatniczej, aby upewnić się, że posiadasz aktualne środki zapobiegające oszustwom, aby zapobiegać atakom i zniechęcać do testowania kart na Twojej stronie internetowej (znanego również jako carding).